گرفتن سرمایه برای ترید

گرفتن سرمایه برای ترید

پراپی

زمان مطالعه : ۱۰ دقیقه

تاریخ انتشار : 2023/06/07

اگر شما نیز به ترید علاقه دارید و هر روز راجع به آن مطالعه می‌کنید، حتما این سوال برایتان پیش آمده که چگونه می‌توانم در جهت گرفتن سرمایه برای ترید اقدام کنم؟ 

راه‌های زیادی برای گرفتن فاند یا سرمایه برای ترید وجود دارد که اگر شما واجد برخی از شرایط باشید، می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید. 

در این مقاله قصد داریم به مقدمه‌ای درباره معامله‌گری و چیستی آن، نکات مهم برای گرفتن سرمایه ترید، و معرفی برخی از سرویس‌ها برای این کار بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا سرمایه گذاری و ترید جذاب است؟ 

هر روز افراد بیشتری به ترید و سرمایه گذاری در سراسر جهان روی می‌آورند و این موضوع نشان‌دهنده جذابیت این حوزه برای افراد است. 

به طور کلی، افراد می‌توانند با سرمایه‌ گذاری و ترید در بازارهایی مانند بازار فارکس، درآمدهای خوبی کسب کنند. همچنین گاهی پیش آمده است که فردی موفق شده با ترید، درآمد شش ماهِ خود را در یک هفته کسب کند. علاوه بر این، بسیاری از افراد را می‌بینید که با سرمایه‌‌‌گذاری بلندمدت روی دارایی‌هایی مانند ارز دیجیتال، توانسته‌اند تغییر بزرگی در زندگی خود ایجاد کنند. 

تمامی این موارد می‌توانند برای افرادی که می‌خواهند وارد حوزه ترید و سرمایه گذاری شوند، بسیار جذاب باشد؛ اما این حوزه با تمام جذابیتی که دارد، شامل خطرات بزرگی نیز می‌شود و حتما باید این موضوع را در نظر بگیرید.

برای مثال اگر شما بخواهید بدونِ استراتژی‌های معاملاتی ترید کنید، نه‌تنها به سودی دست پیدا نمی‌کنید، بلکه ممکن است تمام سرمایه خود را نیز از دست بدهید. 

پس از اینکه به یک استراتژی خوب برای معامله و سرمایه‌ گذاری در بازارهای مالی رسیدید، می‌توانید راه‌هایی مانند گرفتن سرمایه برای تردید یا پراپ تریدینگ را امتحان کرده و درآمد خود را بیشتر کنید.

 

استراتژی معاملاتی

 

در ادامه بیشتر به بررسی روش‌ها و نکات گرفتن سرمایه برای ترید می‌پردازیم. 

 

نکات مهم برای گرفتن سرمایه برای ترید 

در گذشته، جذب سرمایه برای ترید و معامله کار سختی برای افراد بود؛ زیرا معامله‌گران باید به تنهایی اقدام به پیدا کردنِ سرمایه‌گذار می‌کردند و از طرفِ دیگر، سرمایه‌گذاران نیز راه حلی برای آزمودن آن معامله‌گر برای اعطای سرمایه به آن نداشتند. 

اما امروزه با وجود شرکت‌های سرمایه‌گذاری و سرویس‌های پراپ تریدینگ که در این حوزه فعالیت می‌کنند، افراد زیادی می‌توانند به‌راحتی وارد بازارهای مالی مثل فارکس شوند و سود خوبی به جیب بزنند.

با این حال، اگر می‌خواهید برای گرفتن فاند برای ترید اقدام کنید، رعایت برخی از نکات برای شما ضروری است. در این بخش به برخی از مهم‌ترینِ این نکات اشاره خواهیم کرد. 

 

با بروکرهای پراپ تریدینگ و بازارهای مالی آشنا باشید 

 آشنایی با چگونگیِ کارِ بروکرهایی مانند بروکر فارکس یا صرافی ارز دیجیتال، می‌تواند به شما در گرفتن سرمایه برای ترید کمک کند؛ زیرا گاهی اوقات برخی از این بروکرها اقدام به برگزاری برخی کمپین‌ها و جشنواره‌های معامله‌گری می‌کنند که می‌توانید برای معاملات خود از آن‌ها سرمایه دریافت کنید. 

همچنین، بهتر است درباره سرویس‌ پراپ تریدینگ که فعالیت اصلی آن‌ها استخدام معامله‌گر و اعطای سرمایه به آن‌ها است نیز اطلاعات کسب کنید و سعی کنید حداقل با یکی از آن‌ها همکاری داشته باشید. 

 

آشنایی با تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی 

معمولا پلتفرم‌هایی که برای معامله‌گری به شما سرمایه اعطا می‌کنند، ابتدا دانش شما در این حوزه را می‌‎سنجند و چالش‌هایی را برای این کار در مقابل شما قرار می‌دهند. به همین دلیل، نیاز است تا با روش‌های تحلیل قیمت مانند تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی آشنا باشید. 

همچنین، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی به شما کمک می‌کنند تا در صورتی که موفق به گرفتن فاند برای ترید شدید، معاملات موفقی انجام داده و درآمد زیادی کسب کنید. 

 

مدیریت ریسک داشته باشید 

نه تنها در پراپ تریدینگ، بلکه باید در تمام روش‌های معاملاتی خود، اصول مدیریت ریسک را در نظر داشته باشید. تنها رعایت اصول مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه است که می‌تواند شما را در معاملات موفق کند. 

برای رعایت مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک، کافی است تا مواردی مانند داشتن حد سود و حد ضرر را در نظر بگیرید و نسبت ریسک به ریواردِ 2 را رعایت کنید. 

 

مدیریت ریسک

 

برای معاملات خود یک استراتژی مشخص داشته باشید 

بارها به داشتن یک استراتژی مشخص برای معاملات در بازارهای مالی توسط معامله‌گران موفق تاکید شده است. اگر شما مدام استراتژی معاملاتی خود را تغییر دهید، در نهایت چیزی جز ضرر دستان شما را نمی‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود تا شرکتی که سرمایه را در اختیارتان قرار داده، حساب شما را مسدود کند. 

معرفی سرویس‌ پراپ تریدینگ

اگر بخواهیم پراپ تریدینگ را به‌صورت مختصر تعریف کنیم، می‌توانیم بگوییم یک روش معاملاتی است که در آن، شرکت‌هایی با سرمایه کلان، اقدام به استخدام معامله‌گران حرفه‌ای در جهت رشد سرمایه خود می‌کنند. 

به عبارت دیگر، شرکت‌های پراپ تریدینگ، سرمایه خود را به بخش‌های کوچکی تقسیم کرده و هر بخش را در اختیار یک معامله‌گر قرار می‌دهند تا رشد پیدا کند. معامله‎‌گر نیز می‌تواند در ازای برداشت درصد مشخصی از سود یا دریافت حقوق ثابت از این کار سود دریافت کند.

 پراپ تریدینگ راه اصلیِ گرفتن سرمایه برای ترید، است. 

در این بخش قصد داریم تا به بررسی سرویس‌ پراپ تریدینگ پراپی می بپردازیم که شما می‌توانید برای معاملات خود از آن‌ سرمایه دریافت کنید. 

 

گرفتن سرمایه برای ترید

پلتفرم پراپی 

یکی از شرکت‌های پراپ تریدینگ معتبر برای معامله‌گران، پلتفرم پراپی است. معامله‌گران ایرانی و خارجی زیادی از این پلتفرم برای معامله کردن در بازارهای مختلف استفاده می‌کنند.

نکته خوبی که در رابطه با شرکت پراپ تریدینگ پراپی وجود دارد این است که این شرکت به ایرانیان خدمات ارائه می‌کند. به همین دلیل، شما دیگر نیاز ندارید تا به‌عنوان یک معامله‌گر ایرانی، در پلتفرم‌های پراپ تریدینگ خارجی، سرمایه خود را به خطر بیندازید و ریسک بالایی را بپذیرید.

خیلی راحت می‌توانید به‌عنوان یک معامله‌گر ایرانی، در این سایت احراز هویت کرده و دغدغه و ریسک استفاده از ابزارهای دور زدنِ تحریم را نداشته باشید. 

به عبارت دیگر، شما با استفاده از این پلتفرم، در بستر بسیار امنی اقدام به معامله با روش پراپ تریدینگ می‌کنید. مانند سایر شرکت‌های پراپ تریدینگ می‌توانید با ثبت‌نام در پلتفرم پراپی و گذراندن برخی آزمون‌ها و چالش‌ها، سرمایه خود را برای معامله دریافت کرده و شروع به کسب درآمد کنید.

نکته خوبِ دیگری که راجع به این پلتفرم وجود دارد، امکان استفاده از چالش رایگانِ آن است. یعنی شما می‌توانید قبل از طی کردن چالش‌ها و معاملات اصلی، به‌صورت رایگان از این پلتفرم در جهت آزمایش و آشنایی بیشتر استفاده کنید.

علاوه بر این، پراپی برای پرداخت هزینه چالش‌های اصلی، روش‌های پرداخت مختلفی مانند پرداخت ریالی و ارز دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد

مدل دو مرحله‌ای

تعداد مراحل: در این مدل، تریدر نیاز به گذراندن دو مرحله چالش دارد.
تارگت سود: در هر مرحله، تریدر هدف های مختلف وجود دارد؛ مرحله اول را باید با 8 درصد سود بگذرانند و در مرحله دوم موفق به کسب سود 4 درصدی شوند.
حداکثر ضرر روزانه و کلی: تریدرها موظف به رعایت حداکثر ضرر روزانه و کلی هستند. حداکثر ضرر روزانه معادل 5 درصد از بالانس ابتدای روز هست و 12 درصد بطور کلی اجازه ضرر کردن نسبت به بالانس ابتدایی را دارند.
مدل درودان: مدل دراداون بر اساس تغییر ایکوییتی هست و تریدر ها باید مراقب باشند از بالانس ابتدای روز 5 درصد بصورت لحظه ای در ضرر قرار نگیرند.
محدودیت زمانی: در این مدل محدودیت زمانی وجود دارد ( مگر آنکه زیرساخت اختصاصی پراپی را انتخاب کنند) و تریدرها باید نسبت به زمان دقت کنند.
برداشت سود: برداشت سود بار اول 30 روز بعد از دریافت حساب ریل پراپی و دفعات بعدی هر 14 روز اجازه درخواست برداشت سود را دارند.
تقسیم سود: در این مدل تقسیم سود 80/20 هست.

مدل مسیر سریع (جت جامپ)

تعداد مراحل: تریدر در این مدل به صورت مستقیم بر روی حساب Real ترید قرار می‌گیرد و نیازی به گذراندن مراحل چالش ندارد.
تارگت سود: تریدرها در هر فاز تارگت سود 10 درصد را باید دست یابند. تعداد مراحل و تارگت سود ممکن است بر اساس بالانس ابتدایی حساب متغیر باشد که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.
حداکثر ضرر روزانه و کلی: در این مدل نیاز به رعایت حداکثر ضرر روزانه نیست و تنها باید مراقب ضرر کلی 5 درصد از بالانس ابتدایی حساب باشند.
مدل درودان: مدل دراداون بر اساس تغییر ایکوییتی هست و تریدر ها باید مراقب باشند از بالانس ابتدایی 5 درصد بصورت لحظه ای در ضرر قرار نگیرند.
محدودیت زمانی: تریدرها با خیال راحت می توانند ترید کنند و محدودیتی وجود ندارد.
برداشت سود: تنها بعد از گذشت 5 روز برداشت از این حساب آزاد می شود
تقسیم سود: در این مدل تقسیم سود 50/50 هست.

 بیایید مزایا و فواید استفاده از روش پراپ تریدینگ را با هم ببینیم.

مزایای استفاده از پراپ تریدینگ 

تا اینجا فهمیدیم که پراپ تریدینگ یکی از بهترین‌ روش‌ها در گرفتن سرمایه برای ترید است. بهتر است برای موفقیت بیشتر در این روش معاملاتی، با برخی از ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا باشید.

در این بخش به بررسی اصلی‌ترین مزایای پراپ تریدینگ خواهیم پرداخت.

عدم تجربه ضرر 

در پراپ تریدینگ، سرمایه معامله از شما نیست و با موفقیت در آزمونِ یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه، سرمایه‌ای برای ترید در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به همین دلیل، در صورت ضرر کردن در معامله، این ضرر بر دوش شرکت پراپ تریدینگ است و چیزی از سرمایه اصلی شما کم نمی‌شود.

در بدترین حالت، شرکت‌های پراپ تریدینگ برای هر کسی درصد مشخصی از ضرر در نظر می‌گیرند و اگر حساب شما به این درصد برسد، توسط این شرکت‌ها مسدود خواهد شد و دیگر امکان معامله را ندارید. 

 

تحلیل قیمت

 

امکان کسب درآمد بیشتر

ممکن است سرمایه اصلی شما در حدی کم باشد که شما اهداف درآمدی خود را در آن نبینید. در اینجا پراپ تریدینگ به کمک شما می‌آید. 

اگر پشتکار و دانش خوبی در زمینه معامله‌گری داشته باشید، می‌توانید با استفاده از پراپ تریدینگ، سرمایه بزرگی را جذب کرده و نسب به اندازه آن سرمایه درآمد کسب کنید. این موضوع امکان کسب درآمدهای بالا و کلان از معامله‌گری را برای شما فراهم می‌کند. 

داشتن تمرکز بیشتر 

اگر با سرمایه اصلی خود اقدام به معامله کنید، همواره اضطراب ضرر کردن و از بین رفتنِ سرمایه با شما همراه است. به همین دلیل، ممکن است نتوانید معاملات خود را به‌خوبی انجام دهید؛ زیرا بخش بزرگی از موفقیت در معاملات، به ذهن شما باز می‌گردد.

به دلیل اینکه در پراپ تریدینگ، سرمایه معامله از شما نیست، می‌توانید با خیال آسوده و ذهن آرام‌تری به معامله بپردازید. این موضوع می‌تواند سبب موفقیتِ بیشترِ شما در معاملات و در نتیجه، کسب درآمدِ بیشتر شود. 

سخن آخر 

در این مقاله با بررسی راه‌های گرفتن سرمایه برای ترید و معرفی پلتفرم‌های پراپ تریدینگ برای این کار همراه شما بودیم. همانطور که تا به اینجا دریافتید، اگر می‌خواهید نسبت به گرفتن سرمایه برای ترید اقدام کنید، بهترین راه برای شما پراپ تریدینگ است.

شما می‌توانید با پراپ تریدینگ، درآمد بسیار زیادی را کسب کنید؛ اما توجه داشته باشید که اگر این کار را بدون استراتژی معاملاتی انجام دهید، به ضرر شما تمام می‌شود.

برای اینکه با استراتژی‌های پراپ تریدینگ آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای که قبلاً در این باره تهیه کرده‌ایم را مطالعه کنید.

ممکن است علاقه مند باشید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر شکل و هر شخص ممنوع است.

انتشار هرگونه دیدگاه غیراقتصادی، تبلیغ سایت، تبلیغ صفحات شبکه‌های اجتماعی، قراردادن اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط غیرمجاز است.

دیدگاه‌هایی که از قوانین فوق تخطی کرده باشند، تأیید نمی‌شوند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه ثبت شده است
  • Avatar
    مبین
    2023/11/25 09:40
    پاسخ

    من می خواهم با هیچ سرمایه ای ترید کنم

    • Avatar
      مدیریت پراپی
      2023/12/24 12:44
      پاسخ

      از بخش پشتیبانی برای دریافت مراحل اقدام کنید